BMW Seria 3 E46 – silniki, dane, częste usterki – informacje

Samochód taki jak BMW Serii 3 E46 to obecnie auto wyjątkowo popularne, jeśli chodzi o ludzi młodych, bo egzemplarz w stanie akuratnym można kupić za mniej niż dwie statystycznej pensje. Rzecz jasna ludzie młodzi kupują egzemplarze tego modelu w formie tej kilkunastoletniej opcji, po to by pojeździć sobie dynamicznie na tych nie uczęszczanych drogach w okolicy małych miast lub wsi. Pojazd ten miewa problemy z elektroniką i dotyczą one głównie tych kilkunastoletnich egzemplarzy, ale obecnie defektów tych można tanio się pozbyć, bo zazwyczaj wystarczy wymienić jeden z przewodów w wiązce elektrycznej. Z zadaniem tym poradzi sobie ktoś, kto umie lutować kabelki. Osoba taka poradzi sobie też z częstymi problemami powiązanymi z układem hamulcowym, o który trzeba dbać w przypadku BMW Serii 3 E46. Problematyczną w przypadku tego auta jest też korozja, ale jeśli dotyka ona tylko błotników, maski lub klapy bagażnika, to koszmaru jeszcze niema. Gorzej będzie wtedy gdy pojawi się na progach i innych istotnych elementach konstrukcji danego BMW. Problematycznym bywa też zawieszenie, choć obecnie jego elementy można wymieniać na te tanie i akuratne jakościowo zamienniki, dzięki którym naprawy zawieszenia są znacznie łatwiejsze.

Kluczowe prawdy dotyczące BMW Serii 3 E46

Pojazd ten produkowano od roku 1998 do 2007 i to w czterech odmianach, czyli w wersji sedan, coupe, cabrio, touring i jeszcze w wersji kompaktowej. Istniała też odmiana M3 Coupe, ale ludzie najczęściej nabywali wersję kompakt, bo była ona ideałem jeśli chodzi o manewrowanie po zatłoczonym mieście. Wersje z silnikami benzynowymi w przypadku odmiany kompakt nosiły oznaczenia 316 i lub 316 ti, te wersje miały 105 i 116 koni mechanicznych mocy, a BMW 318 ti to już 143 konie mocy. Natomiast 320 i to 170 koni, a 320 ti to aż 192 konie. Diesle w przypadku wersji kompakt to 318 td o mocy 115 koni i 320 td o mocy 150 koni. Jednak BMW Serii 3 E46 w odmianie Ms Coupe to też silnik benzynowy 3.2 i 24v CLS o mocy 360 koni, czyli wersja, która będzie już tylko zyskiwać na wartości.

Najbardziej praktycznym typem BMW Serii 3 E46 jest odmiana Touring o pięciodrzwiowym nadwoziu długim na cztery metry i czterysta siedemdziesiąt osiem milimetrów. Kombi to ma silnik zamontowany wzdłużnie z przodu i napęd na oś tylną. Bagażnik tego modelu ma 435 litrów pojemności, a po złożeniu oparcia kanapy tylnej osiąga pojemność 1345 litrów. Inne kompaktowe samochody są ciekawszymi jeśli chodzi o walory funkcjonalne, ale tamte pojazdy mają układ napędowy w całości umieszczony z przodu, czyli nie dają tyle frajdy z jazdy co samochód z napędem na oś tylną. Wiele znaczy też i to, że BMW Serii 3 E46 Touring to też odmiana 330 i X o mocy 231 koni mechanicznych i z napędem na cztery koła. Takie kombi ciekawie przyśpiesza spod świateł i na dokładkę bardzo dobrze się prowadzi, choć egzemplarze bez napędu oznaczanego literką „X” też dają sporo frajdy młodym tatusiom, którzy nie chcą rezygnować z ciekawych osiągów na rzecz funkcjonalności. Tu mowa dokładnie o tym, że początkujący rodzic nadal chce mieć auto, które imponuje przyśpieszeniem i wyglądem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *